Nový Mercedes triedy E. Posledný stuttgartský model so spaľovacími motormi

Prvé fotky novej nemeckej limuzíny sme vám ukázali vďaka úniku už popoludní, v tejto chvíli však má Mercedes triedy E s typovým označením W214 oficiálnu svetovú premiéru za sebou, takže vám môžeme ponúknuť najdôležitejšie technické údaje, čo nájdete vo výbave i prierez jeho najzaujímavejšími technológiami. Čo z toho vypichnúť? Spomenúť by sme mohli viacero vecí, nás ale najviac udrel do očí fakt, že nová generácia manažérskeho vozidla ponúka len štvorvalcové pohonné jednotky. Dva šesťvalce ale máme už sľúbené.

Nový Mercedes triedy E by mal doraziť na trh už v lete a platí to, čo sme naznačili hneď v úvode. Tento automobil je s najväčšou pravdepodobnosťou skutočne posledným stuttgartským modelom, ktorý je poháňaný spaľovacími motormi.

Klasická nemecká limuzína je dlhá 4949 mm, široká 1880 mm, vysoká 1468 mm a jej rázvor narástol o 22 mm na konečných 2961 milimetrov. Automobilka hovorí o bohato dimenzovanom interiéri, ale jeho fotografie nám už dávno ukázala, takže pridávame akurát základný objem batožinového priestoru 540 litrov.

Kým sa dostaneme k motorom, určite stojí za zmienku napríklad veľmi slušný koeficient aerodynamického odporu Cd 0,23, za príplatok dodávané vzduchové odpruženie Airmatic s plynulo nastaviteľnými adaptívnymi tlmičmi ADS+ a objednať si budete môcť systém aktívneho riadenia kolies zadnej nápravy. Mimochodom, vpredu pracuje päťprvkové a vzadu štvorprvkové nezávislé zavesenie, v oboch prípadoch doplnené o priečny skrutný stabilizátor.

V závislosti na trhu dostanete pripojenie 5G, digitálne kľúče (zatiaľ len pre zariadenia Apple, ale môžete ho zdieľať so 16 ďalšími užívateľmi), automatickú klimatizáciu s elektricky nastaviteľnými vetracími otvormi Digital Vent Control či automatické diaľkové parkovanie prostredníctvom mobilu s rýchlosťou zvýšenou na 4 km/h…

Výrobca hovorí, že až polovica všetkých motorizácií dostupných na trhu od prvého dňa budú plug-in hybridy štvrtej generácie s dojazdom v čisto elektrickom režime „viac ako 100 km podľa WLTP“, pričom bez spaľovacej jednotky vás pustia k hranici 140 km/h. Všetky benzínové i naftové motorizácie automaticky dostanú tiež integrovaný štartér-generátor, ktorý bude mať v porovnaní s minulou generáciou mierne zvýšený výkon z 15 na 17 kW (teda z 20 na 23 koní) a pridá tiež podporný krútiaci moment pre spaľovacie jednotky až 205 Nm.

V Európe majú byť od začiatku v predaji verzie E 200 s preplňovaným benzínovým dvojlitrom naladeným na 204 koní a 320 Nm (plus 23 k/205 Nm štartér-generátora), ďalej E 220 d so vznetovým štvorvalcom s objemom 2,0 litra a výkonom 197 koní/440 Nm plus 23 k/205 Nm a ten istý diesel so systémom 4Matic.

Tri ďalšie prevedenia sú dobíjacie. E 300 e, E 300 4 Matic a E 400 4 Matic. Smutné je akurát to, že sú to opäť všetko len dvojlitrové agregáty, len s lepšími výkonovými parametrami a zaujímavejšou dynamikou. Tristovka má 204 k/320 Nm, k tomu elektromotor 129 k/440 Nm a prídavnú batériu s kapacitou 25,4 kWh a vnútorným chladením (bude možné ju nabíjať striedavým prúdom s výkonom 55 kW). E 400 dodá v základe 252 k/400 Nm a rovnaký elektromotor i akumulátor. Len dodávame, že E 300 e ponúkne systémových 230 kW (313 koní) a 550 Nm a špičkový E 400 e systémových 280 kW (381 koní) a 650 newtonmetrov.

Všetky pohonné jednotky budú štandardne kombinované s 9-stupňovým automatom, na manuál už nečakajte. A automobilka v oficiálnej tlačovej správe ešte dodáva, že v ponuke naftových i benzínových motorov budú čoskoro nasledovať šesťvalce, pričom zážihový bude elektrifikovaný. Detaily ale nezverejnila.

O prvý únik obrázkov sa podľa všetkého postarala známa partia zo stránky Cochespias, zvláštne ale je, medzičasom sa z ich instagramového účtu fotografie novej triedy E potichu vytratili. To pochopiteľne neznamená, že sa tým šírenie neopatrne zverejnených dát zastaví, takže v tejto chvíli sa nový Mercedes objavuje na ďalších a ďalších stránkach naprieč internetom.

Na obrázkoch si tak môžete pozrieť automobil vyvíjaný pod typovým označením W214, ktorý sa dizajnom nechal inšpirovať aktuálnymi triedami C a S, a zároveň je v jeho tvaroch viditeľný tiež odkaz na elektrické limuzíny série EQ.

Aj keď je Éčko so spomínanými autami technicky spriaznené, to ešte neznamená, že máme pred sebou zväčšenú triedu C alebo zmenšenú triedu S. Auto si v detailoch i ako celok podľa možností udržiava originalitu, čo dokazujú napríklad jeho predné svetlá.

V spodnej časti sú zvlnené, a aj keď sú všetky elementy uložené pod spoločným krytom, rozdelené prvky denného svietenia sú zjavným odkazom na staršie triedy E s označením W210, W211 a W212 pred modernizáciou.

Ešte zaujímavejšie pôsobia zadné svetlá spojené uprostred kusom plastu. Do ich štruktúry boli integrované diódy svietiace tak, aby spoločne vytvárali štylizované trojcípe hviezdy – pár na každej strane. A nemenej pôsobivá je i silueta so splývajúcou líniou strechy, takže z istých uhlov nový Mercedes vyzerá trochu ako štvordverové kupé.